Som opfølgning på mail af den 23.01.2018.
Jesper Ravn gjorde endnu et forsøg på, at gennemføre den produktion som hans kunde er ordret til at udføre, og som i sidste ende er ordret af Banedanmark Anlæg & Fornyelse.
Jesper Ravn anmodede FC Glostrup pladsen om, at rangere fra København G til København H og derfra køre jf SR §71 “placeringskørsel med arbejde under vejs” fra København H til Hvidovre Fjern.
Jesper Ravn kom endda med forslag til løsning af opgaven med afgang fra København H ca kl 01.05 og ankomst til Hvidovre Fjern ca kl 02:35.
Dernæst afvente tog mod København H for derefter at køre fra Hvidovre Fjern ca kl 02:55 og ankomme ikke senere end kl 04:25 på København H.
På denne måde kunne man helt undgå, at forstyre toggangen og arbejdet kunne blive løst.
Man Vagthavende på Københavns Fjernstyringscentral ville ikke lade Jesper Ravn køre ud.
Argumentet var, at de ikke havde personalekapacitet til, at håndtere §71 kørsler.
FC Lederen fortalte endda, at de havde mange sporspærringer med undtagelse af sporene imellem København H og Hvidovre Fjern.
Dette strider imod al sund fornuft, da der var ledigt der hvor Jesper Ravn skulle arbejde.
Desuden er det diskriminerende da Banedanmarks egne troljer 409 og 427 også denne nat fik lov, at at køre mod Snekkersten på §71.
Det gør de hver eneste nat.
Og Jesper Ravn holdt lige ved siden af dem på København G, men den ene måtte køre det måtte den anden bare ikke!
Dette taler i hvert fald også imod, at FC personalet ikke kunne håndtere det!
Så enten kører INGEN som §71 eller også kører ALLE.
Selekteres der er dette diskriminerende.
Jesper Ravn skal ved samme lejlighed informere Banedanmark om, at han lider betydelige tab når han ikke kan producere.
Jesper Ravn har kunder som skal passes da han ellers mister dem.
Ligeledes har Banedanmark en række dræn imellem Hvidovre Fjern og København H som er helt tilstoppede og derfor ikke afvander sporene der.
Dette vil føre til blød bund som igen vil føre til behov for sporjustering og udskiftning af sporkasse.
Jesper Ravn har verificeret ved Banedanmark, at han fortsat har alle godkendelser til entreprenørarbejde, så det kan ikke være dette som er årsagen.
Jesper Ravn kontaktede endvidere Toglederen med et forslag om, at man kunne bestille en toganmeldelse og køre på den i stedet, for så var man med i deres plan fra start.
Men dette måtte man ikke for ture som var kortere end 50 km.
Dette rejser et spørgsmål nemlig, under hvilke betingelser kører man så når man skal under 50 km?
Tja §71.
Men det har Banedanmark lukket af for!
Banedanmark må se at vågne op!
Jesper Ravn ved ikke om denne diskrimination alene er rettet imod ham eller imod eksterne entreprenører generelt.
Men det er uacceptabelt som Banedanmark sløser med den danske jernbanes ressourcer.
For hver dag Jesper Ravn hindres i at arbejde taber han en stor omsætning, så tid er en meget afgørende faktor!
Og helt ærligt Jesper Ravn mener, at han har tabt nok allerede!